1. #1
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987

    اختلاف در فاصله محورهاي طولی خودروها در دو سمت خودرو

    به نظر دوستان چرا در 405 ها فاصله مركز تا مركز چرخ هاي يك سمت حدود يك سانت با سمت

  2. # ADS
    اختلاف در فاصله محورهاي طولی خودروها در دو سمت خودرو
    آگهی بازرگانی تبلیغات هوشمند
    تاریخ عضویت
    امسال
    نوشته
    1026
     
  3. #2
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    مدلهاي 83 و 84 و 85

    تو مدلهاي قديمي تر سمت راننده و در مدلهاي جديد تر سمت شاگرد جمع تره!

  4. #3
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    این موردی که دوستمون اشاره کرد در همه اتومبیل ها وجود داره.در بعضی کمتر و در بعضی محسوس تر .اسم این پدیده ! setback هست.
    در طراحی تعلیق جلو بین محور چرخش چرخ سمت چپ و راست یک اختلاف زاويه اي وجود داره که بهش setback می گن.
    در حقیقت طراحی نوعی زاویه هست براي كمك به حرکت مستقیم الخط اتومبیل .
    این شکل رو ببینید:

  5. #4
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    راه احساس كردن اين فاصله اينه كه فاصله عاج لاستيك چپ با گلگير چپ با لاستيك راست با گلگير راست متفاوت هست و اندازه اش هم حداكثر يك تا سه سانت هست.

  6. #5
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    ما که حدود 10 سال پیش 405 داشتیم هم این مشکل بود.
    در ضمن یه چیز دیگه:
    جفت چرخهای عقب 405 و پرشیا دقیق در وسط گلگیر قرار ندارن.یعنی تقریبا چسبیدن به سپر تا اینکه بین سپر و گلگیر قرار داشته باشه.این تو تمام 405 و پرشیا ها هست.

  7. #6
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    بنده استنباط و نظر خود را از آنچه كه موضوع خواسته است عنوان كند ، بيان ميكنم :
    اين جلو وعقب بودن چرخ های جلو به نسبت يكديگر در حاليكه چرخها بصورت مستقيم هستند وجود ندارد و فقط در هنگام گردش فرمان در خودروهايی كه از سيستم تعليق Mc Pherson strut system استفاده ميكنند اتفاق ميافتد. اينكه بخواهيم اين موضوع را جهت اثبات با متر نواری ( بعلت درصد خطای بالای آن) و يا با نگاه كردن به ميزان عقب بودن و يا جلو بودن چرخ با گلگير بسنجيم نيز صحيح نيست . ضمنا جهت اطلاع اشكالات مربوط به بدنه غير كاليبره با نصب توام با اندازه گيری ورق ضخيم زيری موتور كه نگهدارنده اجزاء سيستم تعليق جلو، خصوصا طبق به قاب شاسی اصلی ميباشد ملاك عمل است نه پوسته های (مانند گلگيرها و ساير قابهای بدنه ) نصب شده بر روی پروفيل اصلی.
    در سيستم تعليق پژو 405 و هم خانواده اش ( پارس – سمند) هنگاميكه به چرخ فرمان گردش ميدهيم بازوهايی دارای فنر و كمك فنر ،نگهدارنده چرخ، به جلو و عقب تغيير جهت ميدهند. ( برای ديدن اين حركت درب كاپوت را باز كنيد و روپوشهای لاكی روی كمكها را بر داريد. با چرخاندن فرمان حركت انتهای كمك را كه به جلو و يا عقب زاويه ميگيرد خواهيد ديد. هر گاه زاويه سر كمك به عقب باشد به معنی
    آن است كه چرخ آن كمك به نسبت چرخ ديگر كمی رو به عقب رفته است. اين مقدار جلو و عقب رفتن با زاويه دار شدن سيبك اصلی چرخ؛ به جلو وعقب به نسبت طبق ، ايجاد ميشود. كه اين موضوع نيز جهت
    برهم زدن TO-IN چرخ و تبديل آن به TO-OUT به هنگام گردش در پيچ برای بهبود فرمان پذيری
    در خودروهای ديفرنسيال جلو ميباشد.

  8. #7
    تاریخ عضویت
    خرداد 1403
    نوشته
    8,987
    این اختلاف فاصله تقریبا در تمام خودروها وجود داره و ایراد نیست
    یک ترفند فیزیکی و علمی واسه پایداری ماشین تو حرکت مستقیمه که محاسبات پیچیده ی فیزیکی داره و واسه همین هم به نسبت نوع و وزن ماشین اندازش در مدلهای مخلف متفاوته.
    تنها ایرادش تو گذر از پیچها معلوم میشه.
    اگر دقت کرده باشین پایداری ماشین در پیچهای چپ گرد بیشتره و معمولا گذر از پیچهای راست گرد سخت تره و این برمیگرده به همین اختلاف مرکز به مرکز محور چرخها در سمت راست و چپ.

بهترین بک لینک - سئو سایت - سفارش رپورتاژ آگهی - خرید آنتی ویروس - سیگنال فارکس تلگرام - خرید لایسنس نود 32 - دکتر اورولوژی تهران -
وان ایکس بت
خرید گوشی آیفون -
سایت بازی انفجار
سایت بت
جت بت
سایت enfejar
jetbet
تحلیل بیت کوین -
سایت پیش بینی فوتبال
منابع آزمون آیلتس -
سیب بت
بهترین بروکر فارکس - سایت تتر -
بازی انفجار
ردیاب - دانلود تراست والت - استخر پیش ساخته - دانلود سریال هیلو -
پوکر
betball90
بازی انفجار
سایت جت بت
سایت انفجار
آموزش تعمیرات موبایل شیراز - قرص تاخیری -
سایت انفجار
بلوک سبک - فلزیاب - نیازیها -
betorward
وان ایکس بت
سایت jetbet
اخبار روز - سینما برتر - تیترفا - روز 100 - هفت ستاره - سازندگی و توسعه - بیمانا نیوز

ورود

ورود